Aug 6, 2009

beginning of our l0ve st0ry....by TAGGED

Fantastik n bombastik gak tajuk ni ek??itu la pe yg t'jadi ant kami...kire mcm secara xsengaja Tuhan menemukan jodoh antara kami....ni sume gara2 TAGGED...mainan tenet yg nmpk cam sengal skit...tp xsgka leh bwk pd p'temuan kami yg akhirnye m'jurus pada kisah p'chentaan kami....yeah..."SHAFIQ n ZYRA"..

Detik 20 May 09'...

zyra>>alangkah snyinye khidupan b'gelar SINGLE..tambah2 skang kat usm..membe2 yg de pon bz dgn keje masing2..aku xnk b'trusan dibayangi kisah lampau,so,aku pon mula mengatur langkah kemas2 utk trus b'lari ke alam SINGLE baruku itu...kwn aku si Sara suggestkan aku layan TAGGED...mcm2 die aja aku dgn menatang tu...last2 aku pon agak t'goda utk m'cuba gara2 MEET ME yg ada dlm tagged tu..dlm MEET ME tu aku boley klik kat mamat2 encem,macho lg menawan utk b'kenalan...akhirnye, t'sign in la aku sbg membe yg sah dlm tagged tu pd tarikh keramat tuh...dari situ la b'mulanye detik yg xdisangka2 sgt dlm kamus hidup ku....

Gara2 profile photo ku kat tagged ini la m'buatkan kekasih hatiku t'cuit utk mengenali aku lebih rapat dan skaligus menyebabkan b'putiknye bibit2 chenta antara kami..mmg aku xsgka sgt gmbrku yg agak tomot n de tanda jrwat kat dahi tu leh wat si DIE t'tarik dgnku..tp nk wat cemane kan ,kunun2 'fall in luv at first sight'..btol ke yang??men teke je aku..haha..xkesahla..tp bg aku,sume laki yg klik YES kat aku time tu sumenye aku lyn as fren...yela,ht aku ni tgh t'kunci rapat lg to accept a new life partner..tp tah AURA pe SHAFIQ ku ni pakai smpai bjaya loose kan kunci kat ht aku tu...so,kami pon startla b'msj2..b'gurau senda..kire xde pape feeling lgla time tu..tmbh2 aku ni,saat msj2 dgn memane laki pon,aku mmg tetap maintain mental skit2 dgn dorg t'masukle buah ati aku ni...alien
lpas dh t'jd fren pd TAGGED si DIE,ktorg stil xstart kontek lg...juz kunun2 meramekan kwn je dlm TAGGED msing2..hehe...tp tah start brape aribulan tah, si DIE yg mengorak lgkah memulakan p'bualan antara ktorg..ms 1st msj dgn die,aku rs mcm boring si0t...yela,mamat ni cam xmenarik je sgt utk gurau2 mental...die tny skit,aku jwb skit...tp aku byk brahsia skit dgn die awal2 tu...yela,aku juz nk msj2 utk m'hiburkan ht aku yg lara ni...yg die ni byk beno tny...hehe...mmg b0ring....hahaha....hee hee
dlm dok msj2 jap tu,tetb p'hbgn kami t'brenti utk seketika...dh boring sgt...xde rs menarik pon ht aku ni...hehe...tp tah mcmana,aku ni jenis yg suke2 je anta tagged(komen2 yg cntik mcm tuk frenship ke wish ke) yg chantek2 kat sume frens aku dlm TAGGED tu t'masukla DIE...start dr situ,si DIE kembali menganta msj ke aku smula........whistling
then,msj2 kami m'jd makin rancak n menarik...mcm2 yg kami smbgkan n ngarutkan...sehinggalah aku t'ckp kat DIE yg aku tgh lyn YM dgn kwn2 aku...DIE pnyla m'bebel sbb xckp kat die yg aku de YM..lpas tu,ktorg makin rapat sbb slalu YM le plak..xde gn TAGGED dh utk b'msj2...lmbat...hehe....


lmbat?rasenye sm je lmbt kalo gn TAGGED...almaklumle, die ni menaip lembab ckit...haha...slalu je bising kalo aku taip byk2,die xt'bls2 lg...cowie yang...yela,aku ni mmg laju bab menaip ni....hehe....disebabkan kelembaban si DIE menaip tu,ktorg b'tukar lak cara b'hubung...kali ni,kami calling2 guna YM tu lak...lm si0t smbang dgn die...memula cuak gak aku nk ckp...yela,s0re aku ni emas skit nk bg laki dgr...haha....tah mcmana,dgn die ni aku mmg xkesah pon...eheheh....whistling
ade 1 time tu,DIE nk kluar minum2 dgn membe2 die,die offline la YM...boring gak aku mlm tu...tp tah mcmana,tetb die online jap YM n dgn rs tanpa segan silunyer m'beri nofon die n trus offline tnpa smpat aku b'tny ape2...ape kes mamat ni....buang tebiat ke??p0lik gak aku...tp xkesahla,aku save je nofon die dlm hp aku sbg SHAFIQ TAGGED...hehe..batting eyelashes
mlm kian larut,ht aku lak makin keboringan n kesunyian...tah mcmana,tgn aku t'gatai g mcal nofon die...malu aku...yela,nmpk cam ketagihan utk teman b'bual je gayanye...hehe...tp mjurla si DIE memulakan sms aku...tp boleh lak wat2 mcm rame btol awek,smpe xkenal aku...hampeh btol mamat ni..mcmla aku t'hegeh beno nk kwn dgn die...b'kate2 aku di dlm ati...cow tp mujur aku m'coolkan diri...kite layan jela mamat prasan ni...hehe...last2 ok je...dhtu siap die nk video call aku...t'kelam kabut aku pake tdg tgh mlm bute tu semata2 video call die tu...ces,ade ati nk tgk aku tu....tp aku malu2 kucing le dlm video tublushing...hehe...
last2,kami slalu la b'sms je...smpela ke satu tahap tu,tetb aku btol2 cair dgn ayat2 killer die utk mengorat aku...tah mcmana,aku tetb je leh trima die dgn ht t'buka...mgkin bile dipikirkan blk,sume ni gara2 keikhlasan die pd aku...tmbh2 kami ni byk p'samaan...dhla ank ke2,suke mkn tomyam,suke kaler biru...mcm2 gakla...tu yg menambahkan lg kelonggaran ht aku utk m'beri peluang pd diri aku sdri utk menerima kmbali laki dlm hidup aku.......love struck
aku redha n tawakkal je ms tu...aku b'doa pd Tuhan,andai SHAFIQ ni yg t'baek utk aku,bukakanla pntu ht aku utk die...alhamdulillah,rupanye ade jodoh kami........xt'kira b'syukurnye aku ke Hadrat Ilahi krana mengurniakan laki sebaek die pada aku............thanks ayg krana mnyayangi diri ku dgn sepenuh ht mu........aku benar2 merasakan kasih syg yg kau curahkan sehingga melimpah ruah padaku sehingga kini....moga2 hbgn kite akan kekal utk slamanye.....................................................love struckAMIIN

shafiq>> ??? tunggu.......................................................

2 comments:

bulan said...

uweeeekkk....hahahaha....oooowh, cair ayat2 killer ek?hehee....tapi aku pun cmtu gak cair dgn ayat2 killer laki ak pakai tuuuu...hahaha....tp nway, sama2 la kta bhagia gn new episode ni....ak gn hidup bru ak bersama insan y ak cinta dan ko gn cik shafiq shomei tu...kiki

shaf_eyra86 said...

hg tu aku tau...mmg cair jek..ayt2 aku pon hg leh cair je..haha...yup,aku pon doakan sesame kite bhgia...lupokan org2 lm...chewah...all da besh t0k hg gak....camat b'chenta ngn baba hg tu...~_^

Post a Comment